събота, 5 ноември 2011 г.

Средиземноморски царевичен хляб!

    Продължавам темата за царевичното брашно и то с един много вкусен и ароматен хляб. Да ви кажа честно днес цял ден готвя, в отпуск съм и имах малко работа, свърших я и започвам с любимото си занимание. Не мога да ви опиша на какво приличаше кухнята след сготвянето на цяло меню, от хляба до десерта, но съм доволна от резултата, а за купищата чинии и купи и купички не искам да говоря.
    Правенето на хляб е специално действие, за което е нужно много търпение и внимание. Реших да направя точно този, защото първо в къщи е на почит царевичният хляб и ми беше интересно какво ще се получи още повече, че миналата седмица правих царевичен хляб с тиква, но не снимах  и ще го направя пак, та много ми хареса и хайде сега без тиква.




    На зная дали ще хареса на всички, става малко трошлив, може би трябваше да го оставя още малко да втаса, но и така стана вкусен. За месенето на тесто съм говорила и друг път, колко обичам да усещам брашното под ръцете си и как от нещо такова се получават невероятни питки и погачи и хляб, а-а-а  зимата дойде и почнах да мисля само за някакви такива печива.



    А бе, какво да ви кажа да правиш хляб е голяма работа. 
    Имам си един списък с неща, които искам да сготвя и искам да ви кажа, че е безкраен, но в него преобладават десертите и хляба интересно защо ли!




    Та хайде да ви споделя рецептата, че имам да ви споделям и други неща!


    Средиземноморски царевичен хляб!


     Продукти:


    1 пакетче жива мая или 3 суха мая
    1 с.л. захар
    350 мл. мляко и още малко при необходимост
    350 гр. царевично брашно
    350 гр. бяло брашно
    2 с.л. сол
    1 яйце


    Признавам си, промених малко количествата на брашното и млякото, защото ми се видя много количеството на маята.
    Първо много важно, всички продукти на стайна температура.
    Разтваряме маята със захарта и малко от млякото, оставяме на страни да се разтвори добре.
    През това време пресяваме двата вида брашно със солта и смесваме добре и правим кладенче.
    Когато маята е готова, заедно с другите продукти изливаме в кладенчето и замесваме меко тесто.
    Поставяме в подходящ съд и покриваме с топла кърпа и оставяме да втаса.
    Когато тестото е достатъчно втасало, омесваме отново за кратко и разделяме на две, оформяме на два хляба, поставяме в намаслена тава, завиваме отново с топла кърпа и оставяме за още 30 минути.
    Печем на предварително нагрята фурна на 180-200 градуса, до готовност.
    Когато е готов мажем отгоре обилно с масло.
   

    Сега да се похваля с нова награда, която получих от Роси и искам отсега да кажа, че я предавам на всички, които все още не са я получили, защото  днес направих един много обстоен преглед на пространството и видях, че навсякъде я има.


    Наградата си има няколко правила:
1/ Благодари и посочи този от когото си получил наградата!
2/ Напиши седем неща за себе си!
3/ Предай нататък!
4/ Уведоми всички!
    Е, повечето ги изпълних сега да напиша нещо, какво ли да е то като скоро отговорих на едно подобно предизвикателство.
    По скоро ще ви напиша за какво мечтая!
1/ Първата ми мечта, да имаме жилище и един път завинаги да спра да плащам наем, защото ми писна истински, /сметнете колко съм дала за 11 години средно по 300 лв/!
2/ Втора мечта, да отида в Индия и да видя Тадж Махал, неговият розов мрамор и да се уверя наистина ли блести така както съм чела във всички книги и за силата, която излъчва!
    3/ Трета мечта, имам детска мечта, да погаля тигър, не зная каква е причината и откъде се е породила, но единствено мога да кажа, че при първа възможност ще го направя, въпреки, че не съм екстремна личност!
    4/ Мечти много, но тези са ми любими и съвсем постижими, а и аз обичам да мечтая!
    5/ Днес се замислих, че не пуша от 10 месеца и се гордея с това и бих казала на всички, които ще кажат, о аз не мога, аз отговарям много е малко нещото, което те кара да направиш малка стъпка, но момента на всеки трябва да дойде!
    6/ Мога да чета книга цял ден, без да стана от дивана, това за мен е истинска почивка или да стоя до късно и пак да чета докато не видя последната страница!
    7/ И накрая, но не на последно място нещото, в което вярвам истински е, че каквото ти е писано ще се случи и няма нищо случайно на този свят!
    Е, това е от мен, стига толкова за сега!
    Наистина не зная на кого да я предам, затова който не е получил тази награда да заповяда!



    Да ви е вкусно и утрешният ден да е по- хубав от днешният!
   






    
     

7 коментара:

  1. Павлинка,хлебчето е страхотно!Аз харесвам с царевично брашно и изобщо защо ли и в моята уиш листа преобладават десерти и печива?:))
    Защото са най-вкусната част от кулинарията,поне за мен.
    Та отчупвам си хрупкаво крайче от твоето хлебче без колебание и ти пожелавам всички тези мечти да останат зад гърба ти като сбъднати!

    Хубав ден,мила!

    ОтговорИзтриване
  2. Павлинче, знаеш, че обичам да правя домашен хляб, то си е като свещенодействие. В интерес на истината досега царевичен не съм правила. Но рецептата ти ме заинтригува силно и със сигурност ще я реализирам при случай.:-))
    И аз като Роси ти желая всички твои мечти в най-скоро време да станат реалност!
    Прегръдки и един хубав, слънчев и спокоен уикенд от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесен е станал хлябът! Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. Павлинче, много ми беше приятно да се запозная с теб! Пожелавам ти всички тези мечти да се сбъднат, а после ще разкажеш какво е усещането да погалиш тигър, наистина това е една много необикновена мечта!
    Чудесно е хлебчето, ще се възползвам от рецептата!
    Поздрави и хубава неделя! :)

    ОтговорИзтриване
  5. този хляб изглежда божествено, ще го направя при първа възможност :)
    Успех в мечтите!

    ОтговорИзтриване
  6. Павлинка, това се казва хляб! От около половин година в шкафа ми отлежава един пакет царевично брашно и май вече му е време да влезе в употреба :)Много уютно чувство ме донесе със споделените мечти - открих още общи неща между нас. Моите поздравления за отказа на цигарите! Това е страхотно постижение! Прегръдки, мила, и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря за пожеланията на всички, а мечтите какво сме без тях!

    ОтговорИзтриване